Vestiaire.ca



Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: [1] 2

Author Topic: DEADLINE  (Read 13651 times)

Ulysse

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 19054
    • View Profile
DEADLINE
« on: February 07, 2018, 03:46:32 AM »

TFP
TOP 30 AVAILABLE PLAYERS LIST

AS OF FEB. 06, 2018 | 4:01PM ET

With the NHL trade deadline approaching (Feb. 26, 2018 at 3pm ET), TFP has outlined 30 of the top names rumoured to be available through various newspapers, radio and television reports, cyberspace and our own league-wide sources. Last season, 22 players listed were traded.

As part of our Trade Deadline Coverage, this page will be updated regularly and TFP's panel of experts will outline each player's value. Some players may climb or fall off the list, while others may be added. Teams reportedly showing interest will also be added and adjusted as more information becomes available.


AGE: 26 CAP HIT: $5.25M
1. Evander Kane, LW / Buffalo Sabres
The price tag on Kane is high, and the Sabres hold all the cards - for now. If a team is willing to cough up a first-round pick, a roster player, a top prospect and an additional asset, they can get their hands on Kane pretty easily.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
BLUES DUCKS BRUINS SHARKS PREDS ISLANDERS VEGAS BOLTS PENS DEVILS PENS
                     
AGE: 32 CAP HIT: $6M
2. Mike Green, D / Detroit Red Wings
The Wings are starting to take calls on Green, who will be an unrestricted free agent July 1. He's a rental acquisition for contenders in need of a right-shooting veteran on the blueline. He won't come cheap, but he's the top rental D out there.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
JACKETS STARS LEAFS CAPS JETS KINGS  ISLANDERS PENS
               
AGE: 33 CAP HIT: $7.8M
3. Rick Nash, LW / New York Rangers
The Rangers received Nash’s 12-team trade list, per their request, and it now appears the writing is on the wall for him to be shipped out by the deadline.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
PREDS BLUES STARS SHARKS CAPS BOLTS KINGS VEGAS
               
AGE: 33 CAP HIT: $2M
4. Thomas Vanek, LW/RW / Vancouver Canucks
The Canucks may try to hold on to Vanek and sign him to an extension, but many believe they'll trade him prior to the deadline. His low cap hit also ups his value, which is for Vancouver's benefit.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
BRUINS KINGS PENS  DUCKS BLUES SHARKS DEVILS HAWKS JACKETS
                 

AGE: 26 CAP HIT: $3.5M
5. Erik Gudbranson, D / Vancouver Canucks
All signs point to the Canucks trading Gudbranson by the deadline. He's a UFA at season's end and doesn't look to be in Vancouver's future plans, especially after they tried to trade him before the season started.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
HAWKS STRAS DEVILS BRUINS ISLANDERS KINGS CAPS LEAFS
               
AGE: 28 CAP HIT: $5.1875M
6. Mike Hoffman, LW / Ottawa Senators
Hoffman continues to generate plenty of interest and the Sens could gain from moving him, as the return would be fruitful and Ottawa is already focusing on refurbishing its roster for next season.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
BLUES PANTHERS OILERS DUCKS BRUINS
         
AGE: 29 CAP HIT: $1.5M
7. Patrick Maroon, LW / Edmonton Oilers
The Oilers will look to obtain an asset or two for Maroon by the deadline. He's a big body who can assist in providing depth-scoring on a contending team.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
SHARKS BLUES ISLANDERS PREDS BOLTS BRUINS KINGS
             
AGE: 32 CAP HIT: $7M
8. Dion Phaneuf, D / Ottawa Senators
Phaneuf has played well for the Senators since joining their squad and is simply a potential casualty of a team looking to save some money. He has a 12-team trade list, and talks have already begun.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
KINGS OILERS
   
AGE: 29 CAP HIT: $4.5M
9. Max Pacioretty, LW / Montreal Canadiens
The Canadiens will continue to take calls on their captain, but it still seems like a stretch that any trade involving Pacioretty will be made during the season. But if the right offer pops up, you never know.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
PREDS DUCKS JACKETS BLUES KINGS SHARKS HAWKS
             
AGE: 30 CAP HIT: $1.65M
10. Michael Grabner, RW/LW / New York Rangers
Grabner’s offensive game comes in spurts and any team looking to acquire him hopes he gets hot with them and into the playoffs.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
BOLTS FLAMES KINGS SHARKS DUCKS PREDS CAPS
             
-------------------------------------------------------------------------------------------------
 
11. Oliver Ekman-Larsson, D / Arizona Coyotes
The Coyotes have said they don’t want to move OEL, but we haven’t heard much lately and have you to wonder how much serious thought is now being put into fielding offers for a blueliner in need of a change of scenery.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
LEAFS FLYERS DEVILS WINGS BRUINS
       
 
12. Mats Zuccarello, RW / New York Rangers
Zuccarello’s name is very much out there and the Rangers are willing to listen. They won’t give him away, but if they can collect a few strong assets for him, they’ll pull the trigger.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:

TBD
 
13. Alex Galchenyuk, LW/RW / Montreal Canadiens
The Canadiens seem only willing to move Galchenyuk in a deal that betters the franchise in the long-term, as well as the now. Though teams have called, a deal may be unlikely by the deadline.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
RANGERS JACKETS DUCKS PENS BLUES

       
 
14. Jason Demers, D / Arizona Coyotes
OEL isn’t the only player the Coyotes will take calls on leading up to the trade deadline, as Demers is another defenceman they have available. Arizona’s willing to move him and have made him available.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:

TBD
 
15. Tyson Barrie, D / Colorado Avalanche
Barrie’s name has been floating around the rumour mill going back to last season. He has two-years left on his contract after this season and won’t come cheap, but the Avs are taking calls and the right offer could force the issue mid-season.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
LEAFS
 
 
16. Ryan McDonagh, D / New York Rangers
Like Zuccarello, the Rangers are willing to listen on McDonagh, but that doesn't mean a deal will be finalized by the trade deadline. One thing is clear, the Rangers are busy.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
TBD
 
17. Gustav Nyquist, F / Detroit Red Wings
Nyquist owns a no-trade clause and will have to approve a deal Detroit tries to make, but he's being discussed around the League and could be moved if the right deal presented itself.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:

TBD
18. Zack Smith, C / Ottawa Senators

The Senators aren’t hoping to move Smith, but they’ve attracted interest in him and the right offer could persuade GM Pierre Dorion into making a move. Smith does own a 10-team no trade list.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:

TBD
 
19. Andrew Shaw, RW/C / Montreal Canadiens
The Canadiens have reportedly had Shaw on the block since the start of the season. It's unclear what their asking price is or if they prefer to package him in a larger deal, but he's certainly up for grabs, even though he's currently injured.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
YOTES HAWKS OILERS FLAMES
     
 
20. Jack Johnson, D / Columbus Blue Jackets
This is most certainly an odd case, given how Columbus plans to contend for the Stanley Cup, but Johnson wants to boost his chances of generating a better contract with more playing time elsewhere.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
STARS DEVILS
   
 
21. Tanner Pearson, LW / Los Angeles Kings
Pearson isn’t actively available, per say, but the Kings would likely make him available if they were to acquire a top-four defenceman with term left on his deal.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
   SABRES CH WINGS RANGERS SENS
 
22. Mark Letestu, C / Edmonton Oilers
Moving Letestu this season appears to be a likely move for the Oilers, as their focus shifts to figuring out next season’s roster.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
    PENS KINGS STARS
 
23. Tomas Plekanec, C / Montreal Canadiens
The Habs seem somewhat torn on their willingness to part with Plekanec. Unless they can get their hands on a high draft pick, or a pair of picks, they may hold on to him. If moved, though, Montreal will have to eat part of his salary.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
          PENS

 
24. Nick Holden, D / New York Rangers
Holden is a UFA at the end of the season and with the Rangers presumably looking to sell off their pending free agents, he could be on the move by Feb. 26.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
TBD
 
25. Josh Leivo, LW / Toronto Maple Leafs
The Maple Leafs really like Leivo, who hasn't seen much ice time due to Toronto's depth up front, but he may be in play as the team looks to strengthen its defensive corps.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
TBD
 
26. Petr Mrazek, G / Detroit Red Wings
Mrazek doesn’t appear to have much of a future with the Red Wings anymore, and Detroit could look to move him to a team in need of goaltending depth down the stretch.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
TBD
 
27. Ian Cole, D / Pittsburgh Penguins
It’s been well documented that Cole has fallen out of favour in Pittsburgh, and he remains an asset they play on trading if they can obtain depth up front.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
 
28. Johnny Oduya, D / Ottawa Senators
Oduya’s Stanley Cup experience may be attractive enough for a contender to go after him before the deadline, despite his questionable play this season.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
TBD
 
29. Josh Gorges, D / Buffalo Sabres
Some teams still view Gorges as a very serviceable third-pair defenceman who can add quality depth to their lineup for the playoffs. He’s a UFA on July 1.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:
TBD

30. Valtteri Filppula, C/LW / Philadelphia Flyers
If the Flyers decide moving Filppula is in their benefit, GM Ron Hextall will make a deal and gain an asset or two for him.

TEAMS BELIEVED TO HAVE INTEREST:

TBD
« Last Edit: February 07, 2018, 03:49:06 AM by Ulysse »
Logged

Omphalos

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 3578
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #1 on: February 07, 2018, 06:53:55 AM »

merci
Logged

Thor

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2123
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #2 on: February 07, 2018, 01:48:30 PM »

Les journalistes Richard Labbé, Guillaume LeFrançois et Jean-François Tremblay de La Presse se sont penché sur le sujet et ont posé la question à trois dépisteurs de la LNH qui ont passé en revue tous les joueurs du CH. Voici ce que ça a donné:

MAX PACIORETTY: Choix de 1ere ronde + Espoir de premier plan. Possibilité de peut-être aussi obtenir un joueur établi en plus.
TOMAS PLEKANEC: Choix de 2e ronde, peut-être un Espoir de second plan.
ALEX GALCHENYUK: Impossible de dire sa réelle valeur. Peu de DG's voudront payer le prix pour ses services.

CHARLIE LINDGREN: Au mieux un choix de 2e ronde.
JORDIE BENN: Petit choix au repêchage sans plus.

JACOB DE LA ROSE: Peu de valeur.
ANTTI NIEMI: N'a pas de réelle valeur.
DAVID SCHLEMKO: Pas de valeur.
JAKUB JERABEK: Peu de valeur.
JOE MORROW: Pas de valeur.

ARTTURI LEHKONEN: Le CH semble vouloir être patient avec lui.
NIKITA SCHERBAK: Commence à démontrer de beaux signes. Ne devrait pas bouger.
NICOLAS DESLAURIERS: A relancé sa carrière avec le CH. Ne devrait pas bouger.
CHARLES HUDON: Le CH est chanceux d'encore l'avoir à Montréal. Vegas aurait dû le sélectionner. Ne devrait pas bouger.
PAUL BYRON: Trop utile pour l'échanger.
PHILLIP DANAULT: Trop utile pour l'échanger également.

BRENDAN GALLAGHER: Pratiquement intouchable.
CAREY PRICE: Ne sera pas échangé.
SHEA WEBER: Ne devrait pas être échangé.
JONATHAN DROUIN: Ne sera pas échangé.
« Last Edit: February 07, 2018, 01:51:29 PM by Thor »
Logged
"Ayez le courage de vos opinions mais ayez aussi l'humilité de reconnaître la valeur de l'opinion d'autrui"

Ulysse

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 19054
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #3 on: February 07, 2018, 02:26:03 PM »

pour moi , le plus gros problème dans ce genre d'hypothèse là

c'est le fameux , il vaut un 1st ronde .....
pour moi c'est une réponse super évasive
pour 3 choix de première ronde #24 , tu obtiens même pas un #3 lors d'un draft
pour 2 x #23 tu obtiens pas un #10

pour ça que je déteste ce genre de message ou d'évaluation venant des fameux supposés CONNAISSEURS
Logged

Thor

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2123
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #4 on: February 07, 2018, 02:47:18 PM »

Le seul problème ici est de prend la valeur mentionné comme si c'était la valeur réelle défini sur une étiquette au supermarché.

Cette liste est juste fait pour donné une idée approximative de la valeur que ces joueurs auraient potentiellement sur le marché actuellement, selon l'opinion des dis analystes, je me sens comme obliger de le mentionné.

Le reste c'est de la négo/brargaining/troc/futur consideration/... pour soutirer le maximum de l'acheteur potentiel.
Logged
"Ayez le courage de vos opinions mais ayez aussi l'humilité de reconnaître la valeur de l'opinion d'autrui"

ScaChoP

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1324
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #5 on: February 07, 2018, 02:57:44 PM »

J'ai de la difficulté à concevoir cette ligne également :

Quote
PAUL BYRON: Trop utile pour l'échanger.

En quoi Byron est-il trop utile pour passer à côté d'une offre intéressante qui nous serait soumise? En quoi est-il trop utile pour le magasiner? Il est sympathique et utile, oui, mais c'est pas comme si c'était une jeune en pleine ascension ou comme s'il était dominant. Il est un bon complément, acquis du ballottage mais qui a bien virer... c'est pas autour de lui que tu vas bâtir on s,entend. Si lui il est considérer comme trop utile pour s'en départir, on va attendre longtemps avant de voir un échange intéressant pour l'un de nos joueurs il me semble.
Logged

Thor

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2123
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #6 on: February 07, 2018, 03:03:07 PM »

J'ai de la difficulté à concevoir cette ligne également :

Quote
PAUL BYRON: Trop utile pour l'échanger.

En quoi Byron est-il trop utile pour passer à côté d'une offre intéressante qui nous serait soumise? En quoi est-il trop utile pour le magasiner?
C'est pourtant évident que c'est une Opinion personnelle de(s) analyste(s).

Byron, Je l'aime beaucoup également mais comme toi, si une offre est interessante/allechante/... et permet d'améliorer le lineup, je ne raterais pas ma chance de faire un bon échange.
Logged
"Ayez le courage de vos opinions mais ayez aussi l'humilité de reconnaître la valeur de l'opinion d'autrui"

Ulysse

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 19054
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #7 on: February 07, 2018, 03:04:55 PM »

Voilà ... que des opinions de x ou y personnes et rien de plus ...
pas plus valable que les nôtres et même que ...
Logged

ScaChoP

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1324
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #8 on: February 07, 2018, 03:34:13 PM »

Je comprends bien qu'il s'agit de leur opinion, j'ai simplement de la difficulté à concevoir comment un dépisteur professionnel appelé à commenter objectivement la valeur des joueurs d'une équipe pour laquelle il ne travaille pas en arrive à prétendre que Byron serait trop important et utile pour être transiger (et pour simplement même risquer à se prononcer sur sa valeur potentielle). Ça me dépasse, c'est tout...! :)
Logged

Ulysse

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 19054
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #9 on: February 07, 2018, 03:44:43 PM »

Je comprends bien qu'il s'agit de leur opinion, j'ai simplement de la difficulté à concevoir comment un dépisteur professionnel appelé à commenter objectivement la valeur des joueurs d'une équipe pour laquelle il ne travaille pas en arrive à prétendre que Byron serait trop important et utile pour être transiger (et pour simplement même risquer à se prononcer sur sa valeur potentielle). Ça me dépasse, c'est tout...! :)
et tu es pas le seul

même que BERGEVIN lui même , ne sait probablement pas trop ce qu'il doit faire , avec pas mal tous les joueurs de son club

personnellement , si il ne bouge pas ses chances de revoir une autre saison comme cette année arriver son très haute
être dans ses souliers et ne pas passer pour un ...  ... ... dans le futur
j'opterais rapido presto vers un solide virage jeunesse , au moins je pourrais sauver ma face dans les annales du CH pour les 30 prochaines années
au lieu d'être associer à un GAINEY - PEANUT etc ... qui lui aura toujours le droit d'être pardonner ayant été que PROJETER à ce poste sans vraiment le vouloir
Logged

Manes

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 1021
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #10 on: February 07, 2018, 05:45:28 PM »

Si OEL est vraiment disponible chez les Yotes, êtes-vous prêt à mettre Pacio dans un deal?

Ça prendrait quoi - selon vous - pour closer ce deal?
Logged

Thor

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 2123
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #11 on: February 07, 2018, 10:28:30 PM »

Ca jase de Mcdonah depuis un boutte egalement comme possibilité,  il serait pas mieux que OEL ?
Logged
"Ayez le courage de vos opinions mais ayez aussi l'humilité de reconnaître la valeur de l'opinion d'autrui"

Rejcaj

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 5680
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #12 on: February 08, 2018, 09:00:52 AM »

Ca jase de Mcdonah depuis un boutte egalement comme possibilité,  il serait pas mieux que OEL ?

C'est une excellente question !  McDonagh a une NTC avec 10 équipes et OEL n'en a pas.  Je me dis que si les Rangers veulent échanger Nash, alors pourquoi acquérir MaxPac, à part le fait qu'il lui reste une autre saison.

Quand OEL a une équipe potable, il est un excellent défenseur, mais moins efficace que McDonagh dans sa zone.  Il est 2 ans plus jeune que McDonagh et il gagne pendant 2 ans environ 800 000 $ de plus.  Je me dis que si nous gardons Weber, je prendrais OEL et si nous ne le gardons pas, je pense que je prendrais McDonagh.
Logged
Opinion : Jugement, avis personnel, manière de penser sur un sujet ou un ensemble de sujets, qui n’implique pas que ceux-ci soient justes ou non.

samsagat

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 13507
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #13 on: February 08, 2018, 09:30:09 AM »


personnellement , si il ne bouge pas ses chances de revoir une autre saison comme cette année arriver son très haute
être dans ses souliers et ne pas passer pour un ...  ... ... dans le futur
j'opterais rapido presto vers un solide virage jeunesse , au moins je pourrais sauver ma face dans les annales du CH pour les 30 prochaines années
au lieu d'être associer à un GAINEY - PEANUT etc ... qui lui aura toujours le droit d'être pardonner ayant été que PROJETER à ce poste sans vraiment le vouloir

Ça c'est clair mais le plus ironique c'est que ça pourrait ne pas être la saison prochaine.

Ça ne m'étonnerais pas outre mesure que même avec +/- la même équipe que cette année, avec peut-être un bon défenseur d'expérience de plus, le CH se classe pour les séries (par la peau des dents).

Il ne s'agirait que d'avoir une saison de +/-0,925% de Price plus des saisons plus dans leurs standards de Galchenyuk, Drouin, Pacioretty (s'il est encore là), c'est à dire 50-65 pts et une saison standard de Weber et le tour est joué.
Tsé une équipe qui serait fouetté par ses insuccès de la saison précédente, avec tous le monde qui performe à la hauteur.

Mais ironiquement encore, ce serait probablement la pire chose qui pourrait arriver à cette équipe puisque ça la relancerait dans cette bonne vieille recette éprouvée depuis 15-20 ans de patchage et d'équipe moyenne condamnée à le rester jusqu'à la fin des temps...

D'ailleurs, ça ne les placeraient pas à l'abris de rater les séries, ils resteraient une équipe ''bubble'' qui fait les séries une fois sur 2 ou 3.
Logged

Scriptor

  • Joueur de Concession
  • *****
  • Offline Offline
  • Posts: 5507
    • View Profile
Re: DEADLINE
« Reply #14 on: February 08, 2018, 01:50:13 PM »

Ca jase de Mcdonah depuis un boutte egalement comme possibilité,  il serait pas mieux que OEL ?

C'est une excellente question !  McDonagh a une NTC avec 10 équipes et OEL n'en a pas.  Je me dis que si les Rangers veulent échanger Nash, alors pourquoi acquérir MaxPac, à part le fait qu'il lui reste une autre saison.

Quand OEL a une équipe potable, il est un excellent défenseur, mais moins efficace que McDonagh dans sa zone.  Il est 2 ans plus jeune que McDonagh et il gagne pendant 2 ans environ 800 000 $ de plus.  Je me dis que si nous gardons Weber, je prendrais OEL et si nous ne le gardons pas, je pense que je prendrais McDonagh.

Je suis d'accord. OEL  besoin de partenaire comme Weber. Il est horrible pour les plus et les moins, ce qui me laisse croire qu'il triche beaucoup pour produire offensivement comme il le fait. C'est correct quand il y a un D comme Weber pour couvrir tes arrières.

Pour McDonagh, il n'est ni aussi bon offensivement (point de vu production, pas mobilité ou puck-moving) que Weber, ni aussi bon défensivement que Weber, mais, en général, c'est très solide comme défenseur top-2 quand même. C'est un pilier plus jeune que Weber et moins cher, d'où l'attrait de l'avoir à la place de Weber si on se débarrassait de notre vétéran droitier. McDonagh - Petry pourrait être un duo complémentaire avec McDonagh plus solide que l'autre défensivement, mais les deux capables de bouger la rondelle.
Logged
Pages: [1] 2